Andrej@RealitniExperti.sk   I  0902 677 321

Plán predaja nehnuteľnosti

V predchádzajúcom článku sme naznačili pojem plán predaja nehnuteľnosti. Čo to presne ten plán predaja nehnuteľnosti je,  si  predstavíme v dnešnom článku. Na začiatku, by sme si mali objasniť definíciu pojmu  „plán“.

Wikipédia pojem plán definovala ako stanovenie cieľa a úloh činnosti vrátane prostriedkov a nástrojov na ich dosiahnutie, obyčajne v závislosti od času (t. j. ako časový a vecný rozvrh) resp. dokument, ako výsledok tohto stanovenia. V jednoduchosti môžeme povedať:

Plán, je formulovanie cieľov, stanovenie úloh a činností, ako tieto ciele do vopred zvoleného termínu  dosiahnuť.

Toľko k teórii a vráťme sa do reálneho života majiteľa, ktorý chce predať byt či dom. Určite si položíte otázku: Čo tento plán v spojitosti s predajom bytu alebo domu má predstavovať? Správne sa pýtate. V úvode manuálu sme si prešli úplné základy, t.j. položiť si tie správne a dôležité otázky  – „Prečo chcem či musím predať dom/byt?“; „Do akého termínu potrebujem predať dom/byt?“ a pod. Odpovede na tieto otázky sú v podstate naše ciele, ktoré plánovaním a zrealizovaním plánu chceme dosiahnuť.

Pokiaľ nemáme odpovede na tieto základné otázky, nemáme ani ciele a bez cieľa nemáme ako pripraviť plán predaja. Každý človek je iný, každý človek má odlišné ciele ako majú ostatní. Z toho dôvodu i predávajúci musí zvoliť iný plán predaja bytu alebo domu, ako jeho kolega z práce. Majiteľ, ktorý predáva rodinnú vilu po rodičoch musí zvoliť iný predajný plán ako ten, ktorý potrebuje súrne predať garsónku.

Poďme sa pozrieť čo má taký predajný plán obsahovať. Už v úvodnej definícii plánu od Wikipédie sa spomínalo:

  1. Vecné hľadisko
  2. Časové hľadisko

Ebook v blogu

Do vecného hľadiska  patria všetky činnosti a úlohy, ktoré vedú k cieľu (t.j. k úspešnému predaju nehnuteľnosti) – ako správne nastaviť ponukovú cenu; ako pripraviť nehnuteľnosť na fotenie; ako ju správne nafotiť; aký popis nehnuteľnosti spraviť; aký marketing zvoliť (bude mi stačiť pasívny alebo aktívny marketing); kde uverejniť inzerát nehnuteľnosti; ako pripraviť byt/dom na obhliadku; kto mi bude predávať nehnuteľnosť; trúfam si ako majiteľ vyjednávať s kupujúcimi podmienky zmluvy, alebo to prenechám na profesionála; kto mi pripraví zmluvnú dokumentáciu (očakávam maximálnu bezpečnosť a autorizáciu od advokáta alebo nie); kto sa postará o vymazanie vecného bremena alebo záložného práva, ak sú zapísané na liste vlastníctva; akú formu platby zvoliť, aby som neprišiel/neprišla o byt a peniaze (Preferujem notársku úschovu alebo vinkuláciu v banke?); a pod.

Časové hľadisko  konkretizuje termíny a vytvára sa časový harmonogram dokedy majú byť tieto ciele, úlohy a činnosti splnené. Odpovedá dokedy sa má predať byt/dom; dokedy nechať pôvodnú ponukovú cenu; budem musieť urýchliť katastrálne konanie; a pod.

Plán, ktorý má viesť k úspešnému predaju  musí spĺňať obe hľadiská. Darmo bude majiteľ vedieť dokedy chce predať byt, keď nebude vedieť aké činnosti a úlohy bude musieť vykonať, resp. aké činnosti a úlohy má očakávať a vyžadovať od realitného makléra. Rovnako to platí i v opačnom prípade.

Ako vidíte plán musí jasne odpovedať na všetky tieto otázky. Nakoľko sa jedná o veľmi dôležitú časť predaja nehnuteľnosti, budeme sa jej venovať dôkladne vo viacerých nasledujúcich článkoch.

Andrej

Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.